dinsdag 2 november 2010

I had a dream

Over Xavier Dolan







Deze film houdt me nu al een tijdje in zijn greep. Zelfs nu ik de arrogante houding van de hoofdpersoon soms afstotelijk vind en in het algemeen argwanend ben over dingen die 'hip' zijn -iemand moet bij tijd en wijle ook een beetje stinken en overgewicht hebben, anders word ik ongepast. (:
Jaloers, ja..ja. Zo heet dat.

Ooit zoiets romantisch gezien? Misschien zou ik me voor de liefhebberij moeten schamen, maar gezien het contact met lezers van mijn blog niet-rechtstreeks is, kan ik mijn obsessie met een gerust hart hier openbaren. Denk ik.

In de droom had Dolan trouwens geen fashionable kuif maar een niet heel denderend zwervers kapsel à la Luke Pritchard. Hij was eigenlijk alleen herkenbaar door zijn dandy tuitmondje.

1 opmerking:

Hendrik zei

Dandyesk vrijen.
Homofilms... Schaam je!