woensdag 21 januari 2009

Misvattingen

En wat betreft Bob Dylan's teksten.
Ik had vannacht de gewoonte om zijn teksten heel banaal te vertalen.
Zoals,

Lay lady lay =
LIG, VROUW, LIG!

en

Everbody must get stoned =
Iedereen moet gestenigd worden.

Ik geef toe, die laatste gaat wat te ver, misschien. Maar ik was even heel 'letterlijk' aan het vertalen en het was nacht. Dan gebeuren dat soort dingen.

Nogmeer misvattingen?
Laat ik het maar houden bij misvattingen over mij, aangezien ik de meeste misvattingen over anderen niet ken i.v.m. dat ik de meeste mensen niet echt goed ken (sommigen zullen nu misschien denken, maar ik ben toch je vriend/vriendin/broer/vader/moeder/kat/goudvis, mij ken je toch wel? Nou, nee. Kennen is nou eenmaal dat je weet hoe iemand zich gedraagt, zodat bepaalde dingen te verwachten zijn, etc. Maar wat iemand écht denkt en voelt, dat is natuurlijk altijd gissen. Wat dat betreft is het leven vrij eenzaam. Het is jou en je gedachten. Bij die van andere zul je toch altijd in het donker moeten tasten. Maar goed, dat is hoe ik erover denk. En dat is maar de gedachte van één van de 6,7 miljard andere gedachtes hierover.) kan ik dus ook niks zeggen over de misvattingen over andere mensen. En bovendien, de waarheid interesseert mij geen hol..
Misvattingen over mij in een notendop:
+ Ezra droeg vandaag geen pyjama
+ Ezra draagt nooit make-up
+ Ezra denkt dat ze slim is met haar mening en haar gedachten over de mensheid
+ Ezra's deodorant stinkt (dat ben ik gewoon zelf)
+ Ezra lijdt vreselijk onder de beledigingen zoals 'bolle' die haar broer haar toewerpt
+ Ezra is een vleeseter
+ Ezra is een vegetariër
+ Ezra is rechts (ik weet niet of er mensen zijn die dat denken, maar ik wil bij deze nogmaals onderstrepen dat ik absoluut links ben, al zou ik daar nog helemaal niet over na moeten denken)
+ Ezra denkt dat alle mannen uit het Midden-Oosten kil zijn. (ookal stond het in mijn Engels toets opdracht, je moet het niet uit z'n verband rukken en tegen mij gebruiken!)
+ Ezra lacht de pijn weg (dat is iets onnozels wat ik zelf de wereld in heb geholpen, omdat ik altijd lach als iemand mij beledigd, maar dat is dus niet waar)
+ Ezra is geobsedeerd door Bob Dylan

hm.. ik ken er zo even niet meer..
Dan zeg ik nu:

Salve senex!
(oke, nu denk ik dus wel dat ik slim ben :p)

2 opmerkingen:

0 zei

Waar is de notendop?
ha.. ha..
oke, je bent iig al grappiger dan ik :P

je Bob Dylan haircut is grandioos.

0 zei

met 'iig al grappiger' bedoelde ik niet dat ik ook grappiger was, of ooit grappig was.

Nee dan meneer Assies, díe is grappig.

Maar oke laat maar.