dinsdag 11 oktober 2011

Ik heb geen mening

Wat ik wel weet: het hebben van een vader is vast ontzettend leuk als je vader geen totale idioot is.
En: kunst is jokken.

Ik heb geen mening, maar wat ik wel weet:
je hoeft niet ongelukkig te zijn om te willen meeliften op andermans' geluk.

en: de meisjes van vroeger worden steeds vunziger.


Soms vind ik het fijn om me even te begeven tussen mensen
die ik niet ken, niet eens echt aardig vindt,
misschien.

Dan kijk ik naar ze en denk ik: ach,
wat zitten ze daar guitig schaamteloos,
met folie om hun haar gevouwen.
Want bij de kapper is dat normaal.

En ach, wat zit ik hier te glimlachen naar riet wat langs het water wuift
en mijn boek met veelvuldig gebruik van 'lans'
en naar de mensen die langslopen.

Dan denk ik weer, zo lang ze maar doorlopen, zo lang
ik maar.



Het moest ergens over gaan, maar ik heb geen mening,
misschien moet ik vaker naar de kapper.

Geen opmerkingen: