zondag 28 december 2008

Onsamenhangende blog op acht uur

Ik heb sterk het gevoel dat ik binnenkort mijn blog ineens ga verwijderen..
Want ik heb tevens het gevoel dat niemand het leest.
Vanavond ga ik mijn kamer *restylen, wat best een grote ingrijp is, voor mij. Dat is dan ook weer waarom ik er een beetje tegenop zie. Maar goed, ik ben dan ook best een neurotisch meisje.
Soms denk ik dat ik schizofreen ben, i.v.m. wisselend neurotisch en zorgeloos gedrag. Meestal wijdt ik het dan maar weer aan mijn leeftijd, altijd makkelijk, zoiets.
Vanmiddag waren Matthias en Jurjen (mijn enige vrienden, hehe) hier. Het was een middag van dode bruidjes, klaxonerende leraren en sado masochistische slagen tegen onze ledematen met een theedoek (voor ons perverse kindjes de ultieme formule tot een middag lang onophoudelijk lachen).
Met Matthias op de fiets bedacht ik mij dat een neus als die van Pinokkio achterhaald is. Aangezien zelfs het meest eerlijke persoon veel liegt, wanneer iemand immers een verhaal verteld, zijn er altijd (gedeeltelijk) vergeten delen tussen, die men dan vervorm en/of aanpast. Of, om een verhaal sappiger te maken, overdreven. Maar leugens van dat soort zijn wat mij betreft meer goed dan slecht. Irritant is het dan ook als een neus op zulke momenten zou groeien, omdat de gesprekspartner dan argwanend wordt, wat uiteindelijk misschien zelfs tot een ruzie kan lijden. En ten tweede, zo'n neus mag dan misschien groeien, hij verteld niet wát het leugen is, zodat mensen verkeerde vermoedens kunnen krijgen. Ook dat is irritant. Dus, lieve kindertjes, hierbij leerde oma Ezra jullie weer een wijze les, wat duidt op ongelofelijk veel levenservaring en misschien iets te veel vrije tijd..




* het Nederlands verengelst en ik, loser als ik ben, doe natuurlijk vrolijk mee

Geen opmerkingen: