zaterdag 18 april 2009

De tijden zijn a-veranderend/senselositeit

Prietpraat..
Vader en kind..
'Ik wil je zien groeien, zei hij, 'er zijn al zoveel ontwikkelingen die ik mis..
Als ik nu op plekken kom waar ik vroeger kwam zie ik dat er niks meer over
is van het oude. Dan bijt ik mezelf in mijn lip omdat ik niet vaker ben gekomen,
dat ik het niet geleidelijk heb zien veranderen, zoals ik jou ga zien veranderen.'

Zul je net zien.. tijden uitkijken.. sleur ligt op de loer.. maar gelukkig, het is mooi weer, want om Sylvia Witteman te citeren: 'Als het in Nederland eens niet regent knikken mensen naar elkaar, zovan 'lekker hé'.. En als het in Nederland boven de tien graden wordt gaan we op terrasjes zitten en ijsjes eten. En als het in Nederland boven de twintig graden komt gaan we binnen bij de ventilator zitten kankeren over de hittegolf'.

Voor geschiedenis mogen we een filmpje over de jaren '60 maken (nogmaals danku lief lot dat ik voor de jaren '60 ingedeeld ben). Ik weet nog niet precies.. het lijkt me leuk iets met.. jezus en The Beatles.. En hoe de nieuwe generatie massaal de kerk uit rent.. EN STOERE JONGENS OP BROMMERS.

Mooie mooie jaren '60.
Echt, een kalfslederen onderbroek om U tegen te zeggen

Geen opmerkingen: